onsdag 21. oktober 2009

Dag 7

I dag fikk jeg beskjed fra prøvene, jeg har fått MS. Var som om alt raste, alt ble mørkt. Tusen spørsmål surrer i huet mitt nå. Vil jeg få barn? Blir jeg grønnsak? Osv osv. Tårene bare triller, konstant! Hva med jobben? Hva med videre karriere? Fikk beskjed om at jeg også må få medisiner hver dag, for å bremse sykdomsforløpet . Og med meg og min flaks var dette selvfølgelig i sprøyteform og i tillegg må jeg gjøre dette selv. Livet suger nå. Navnet på min blogg referer netopp til hva jeg føler nå, at alt på en måte har gått et skritt tilbake.

Til Januar skal jeg på Ms senteret i Nittedal på to ukers kurs og lære om sykdommen. Hvorfor meg liksom? Livet er urettferdig!

Telefonen har ringt i et eneste skval idag, det sier mye. Jeg vet med sikkerhet nå at mange bryr seg, og det er godt. Det setter jeg stor pris på og det varmer veldig.
Takk til alle sammen.

Kl er nå 21.59 og jeg har tenkt ut alt sammen og gråti ut det som er av tårer. blir deilig med søvn nå.

4 kommentarer:

  1. Hei Christian:D

    En liten hilsen fra meg, Anette naboen på Løken. Ønsker deg all lykke og hell. Tror dette er en sykdom du fint kan leve med, du må se positivt. Kjenner faktisk to stk som har det bra i dag. Det går selvfølgelig opp ned med de i sykdoms forløpet. Men stort sett har de det bra. Hun ene jeg kjenner (kollega av Roar) Hun syklet tom Birken i høst. Så det er jo supert. Slapp av og søk informasjon. Du må ikke gi deg, Spør om alt til de som kan ting, ingenting er for dumt og spørre om. Kos deg med familen:D Og barn tror jeg nok du kan få allikvel:D

    Mange klemmer og varme tanker fra Anette:D

    SvarSlett
  2. Halla christian.

    Kjipt å lese det her enda jeg ikke kjenner deg mer enn at vi er på hils.
    men uansett så ønsker jeg deg lykke til, og du må huske nå som ting er som verst at ting til slutt må gå oppover igjen, det finnes alltid en vei opp uansett hvor bratt den virker.

    Hilsen Jofre.

    SvarSlett
  3. Hei Christian

    Skjønner at du har det kjipt, får vondt av deg i den situasjonen du er i nå. Jeg vet svært lite om MS, så jeg skal ikke gi deg så mange råd på veien, men when the shit hits the fan, da må du bare se rundt deg etter hva som betyr noe for deg i livet, og prøve å gjøre ting så positivt som du bare kan. Du har nok mange med deg Christian, man er aldri alene, selv om det til tider kan virke sånn..Hold motet oppe, gutt!

    Klem Jørgen Elvesæther

    SvarSlett
  4. Hei Christian,

    Èn ting skal du vite; den støtten og oppmuntringen du ga meg gjennom skoleåret på Solbakken betydde veldig, veldig mye! Nå håper jeg at du klarer å la meg være med å støtte deg videre - for dette skal du klare! Det kan bli vanskelig, men det er ikke umulig!

    Hvis du lar meg gjøre det, vil jeg hjelpe deg å hente frem den lille F'en du trenger for å komme deg videre nå!

    Klem, klem;-)

    SvarSlett